edX – це онлайн-платформа для навчання, заснована Гарвардським університетом та Массачусетським технологічним інститутом. Тут можна послухати лекції як гуманітарного, так і технічного спрямування.

З лекції на edX “Design thinking and creativity for innovation”

Ми слухали курс “Design thinking and creativity for innovation”. Інновації стосуються кожного: вчителя у школі, політика, засновника стартапу чи великого бізнесу. Лектори курсу розказали, що таке інновації, звідки беруться ідеї, як креативність вирішує комплексні задачі та показали все це на кейсах знайомих нам винаходів: ксерокс-машини, гірського велосипеда та ін.

З лекції на edX “Design thinking and creativity for innovation”

Інновації та креативність: що це взагалі таке?

Інновації – це ідеї, які проходять певний процес: створення – вибір – реалізація – підтримка – відсіювання, знову створення – і тд. І цей процес цілком командна гра.

Креативність – не талант, не лампочка, що раптово загоряється над головою і не спадковий привілей. Це дуже і дуже багато роботи. Механіка та практика. Ідеї просто так не з’являються.

 

З лекції на edX “Design thinking and creativity for innovation”

 

Як запустити процес створення ідей?

  • Виявляємо проблему
  • Аналізуємо проблему
  • Розбираємо проблему

Дизайн-мислення – це шляхи вирішення проблеми. Перший крок тут – емпатія, спроба зрозуміти свою цільову аудиторію.

Чого хоче споживач?

Важливо знати, чого люди хочуть досягти (метод JTBD). Для цього треба зрозуміти поведінку людей з їхньої точки зору, не з нашої. Те, що наша цільова аудиторія робить щодня, допомагає зрозуміти, чим їм подобається займатись і які рішення вони приймають (метод CJM).

 

З лекції на edX “Design thinking and creativity for innovation”

 

Для кращого розуміння цільової аудиторії є Value Proposition Canvas. Ця схема допомагає встановити зв’язок між продуктом та споживачем. Якщо її заповнити, можна побачити найкоротший шлях для споживача: вирішення проблеми та отримання вигоди завдяки вашій пропозиції.

 

З лекції на edX “Design thinking and creativity for innovation”

 

Завдання споживача:

  • основні завдання, які споживач намагається вирішити? чого він хоче досягти?
  • які емоційні потреби намагається задовольнити споживач? як він хоче почуватись?
  • чи є якась проблема, про яку ваш споживач навіть не підозрює?

 

Перешкоди споживача:

  • з якими складнощами та викликами стикається споживач?
  • чого саме перешкоди забирають найбільше: коштів, часу чи зусиль?
  • яких ризиків боїться споживач?

 

Вигоди споживача:

  • що саме у вашій пропозиції полегшить життя споживачу? чому?
  • які позитивні соціальні наслідки шукає споживач?
  • що потішить споживача найбільше? економія часу, коштів чи зусиль?
  • як ваш споживач вимірює успіх чи провал? чим для них є перемога?

 

Прослухати цілий курс безкоштовно можна тут: https://bit.ly/2lN3s2q